Gandrīz mēnesi visiem, kuriem vajadzēja braukt pa ceļu Alūksne – Liepna, neapmierinātību radīja 4,4 kilometru garais posms no Malienas līdz Mālupei. Tas tika remontēts augusta vidū, bet jau drīz tas atkal bija bedrains.
Gandrīz mēnesi nepabeidz remontu
“Otrās kategorijas ceļi ir ļoti slikti. Mums pa tiem ir jābrauc un jāmaksā tāds pats ceļu nodoklis kā galvaspilsētā un tās pievārtē dzīvojošajiem, kuri brauc tikai pa asfalta segumu. Iznāk, ka esam otrās šķiras cilvēki. Ceļa posmā Maliena – Mālupe uzlaboja segumu, bet tas ir trakāks nekā citviet. Tas vairs nav braucams, bet neviens it kā nav vainīgs. Ceļu nesakārtotība traucē attīstīt uzņēmējdarbību,” sašutumu pauda liepnietis Guntars Sniedzāns.
Grants seguma uzlabošanu šajā ceļa posmā veica SIA “Roadeks” strādnieki, 9 centimetru biezumā uzberot granti. Tika izmantota cita tehnoloģija nekā ierasts – granti izlīdzināja nevis ar greideru, bet ar asfaltbetona ieklājēju. “Šo tehnoloģiju var izmantot, tai nav nekādas vainas. Diemžēl darbs nebija pabeigts, turklāt ceļa segumā bedres pastiprināti veidojās pēc lietusgāzēm. Tiesa, nevaru izskaidrot, kāpēc radās pārtraukums darba procesā. Pagājušajā piektdienā viss tika pabeigts, lai nodotu ekspluatācijā šo ceļa posmu,” norāda SIA “Roadeks” darbu vadītājs Jānis Sondors.
Nesaprot SIA “Roadeks” vilcināšanos
Sākotnēji ceļa grants segums tika noblietēts diezgan stingri, turklāt cenšoties precīzi ievērot tehnoloģiju. Tomēr rezultāts nebija cerētais, jo darbs nebija pabeigts līdz galam. Pagājušās nedēļas nogalē pēc gandrīz mēneša ilga pārtraukuma SIA “Roadeks” strādnieki atgriezās un visu izdarīja kā nākas. “Nevajadzēja vilcināties, jo cilvēkiem radās iespaids, ka ceļa remonts ir brāķis. Turklāt šajā laikā tika izdauzītas bedres. Tagad no mūsu uzņēmuma tika nomāts autogreiders, ar kuru izlīdzināja grants segumu. Protams, var izmantot arī asfaltbetona ieklājēju, tāda tehnoloģija nav nekas jauns. Taču šoreiz, iespējams, tā neattaisnojās,” uzskata “Latvijas valsts autoceļu uzturētāja” Alūksnes ceļu rajona darbu vadītājs Andris Kļaviņš. Viņš atzīst, ka viss ceļš ir sliktā stāvoklī, bet šis posms bija īpaši kritiskā stāvoklī. Tajā nebija veikts remonts, kā citos posmos pirms vairākiem gadiem. Diemžēl uz citiem otrās kategorijas ceļiem remonts šogad nav paredzēts.
Ceļa posms nebūs jāremontē 10 gadus
J.Sondors atzīst, ka garantijas laiks tiek dots no jauna būvētiem ceļiem. Taču šajā ceļā tika uzlabots tikai grants segums. “Galvenais, lai ir grants seguma kārta, ko var greiderēt. Iepriekš tā bija tik tālu nobraukta, ka greiderēšanai vairs nekas nebija atlicis. Tas nozīmē, ka tagad nekādu problēmu vairs nevarētu būt, tikai ceļš būs jākopj,” saka J.Sondors. Grants seguma biezums tika veidots saskaņā ar projektu, un, viņaprāt, tas ir pietiekams. J.Sondors uzskata, ka tagad šim ceļa posmam vajadzētu kalpot apmēram 10 gadus. Turklāt darbi izpildīti par 45 000 latu, kā tas bija paredzēts saskaņā ar līgumu.