Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

70 % Latvijas iedzīvotāju pārtikas produktu izvēlē seko sirdsbalsij

Publicitātes foto

Teju 70 % Latvijas iedzīvotāju, iegādājoties pārtiku, klausa sirdsbalsij un izvēlas gadu gaitā iemīļotus un sirdij tuvus produktus liecina “Maxima Latvija” veiktā aptauja. Salīdzinoši mazāk svarīga sirsnīga piesaiste ir apģērba izvēlē (21 %) un mājsaimniecības preču izvēlē (10 %).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Ik dienu iedzīvotāji produktu, jo īpaši pārtikas izvēlē, balansē starp racionālu aspektu jeb cenu un emocionālo piesaisti produktam. Tomēr, kā liecina aptauja, galu galā iedzīvotāji vēlas iegādāties tos produktus, pie kuriem jau ir pieraduši, ir pārliecinājušies par to garšu un kvalitāti, kas viņiem, iespējams, saistās ar konkrētām svētku tradīcijām vai ģimenes ikdienas paradumiem, vienlaikus viņi raugās pēc iespējām iegādāties produktu izdevīgāk. Ņemot vērā pircēju vēlmes, mēs pastāvīgi pārskatām sortimentu un raugāmies, lai pircēju iemīļotākie produkti un ikdienā svarīgas preces būtu pieejamas par zemām cenām,” skaidro “Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Tieši iedzīvotāju iecienītie augļi un dārzeņi ir tie pārtikas produkti, kurus cilvēki visbiežāk iegādājas, sekojot sirdsbalsij, to norāda 52 % aptaujāto. Tai seko saldumi (47 %) – dažādas kūkas, cepumi, saldējums. Būtiska loma sirds vadītai izvēlei ir iegādājoties arī dažādas uzkodas – sierus, kūpinājumus, čipsus, picas un citus produktus, uz ko norāda 37 % aptaujas respondentu. Nedaudz mazāk, bet sirds vēlmes iedzīvotāji ņem vērā, iegādājoties arī piena produktus un olas (30 %), gaļu un zivis (27 %) un maizi un konditorejas izstrādājumus (22 %).

Pirkuma izvēlē ne mazāk būtiska ir arī zema cena – dažāda veida akcijas uz atlaides izmanto vairāk nekā 90 % aptaujāto. Vienlaikus liela daļa iedzīvotāju rūpīgi izvērtē arī produkta sastāvu un veselīgumu, kas ir būtisks gandrīz 40 % aptaujāto. 16 % pastiprināti vērtē izcelsmi, izvēloties vietējo produkciju vai bioloģisko pārtiku. Interesanti, ka aptauja parāda – Latvijas iedzīvotāji ir lieli augļu un dārzeņu mīļotāji, tā ir iecienītākā pārtikas produktu grupa ap 72 % aptaujāto. Otra iecienītākā grupa ir piena produkti un olas, ko vislabprātāk savos iepirkumu grozos ievieto 66%, un tai seko gaļa, zivis un gatavā kulinārija, ko iecienījuši 54 % aptaujāto.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

*Aptauja norisinājās “Maxima Latvija” interneta vietnē no 2021. gada 11. līdz 18. augustam un tajā piedalījās 1436 respondenti.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.