Pagājušās brīvdienas bija siltas un saulainas. Jauki, varēja doties pie upes, ezera vai jūras, peldēties un sauļoties.
Pagājušās brīvdienas bija siltas un saulainas. Jauki, varēja doties pie upes, ezera vai jūras, peldēties un sauļoties. Citiem, iespējams, vairāk patika mežā ogot, lai ar gardu muti notiesātu salasītās mellenes. Vēl kādam droši vien gribējās steigties uz dārzu, kur skaisti saplaukušas gladiolas un raženi izauguši gurķi. Protams, visi sēdās automašīnās un… Nezinu, vai kādam pārdomās radīja ziņa Latvijas Neatkarīgajā televīzijā, ka tieši saulainajās dienās palielinās satiksmes negadījumu skaits. Vai tā nav absurda likumsakarība?
Televīzijas žurnālisti kopā ar ceļu policiju reidā secināja, ka nepareizi ir izveidojušies stereotipi. Agresīvie braucēji nav galvenokārt gados jauni vīrieši ar jaudīgām mašīnām. Satiksmes noteikumus pārkāpj pat autobusu vadītāji cienījamos gados, kuriem ir jāatbild par pasažieru dzīvību. Par spīti kampaņām un bargajiem sodiem vēl arvien ir daudz braucēju, kuri nebaidās stūrēt automašīnu arī tad, kad ir lietojuši alkoholu. Liekas, viņiem vienmēr ir cerība – mani nepieķers. Tā arī ir, jo katru braucēju pārbaudīt nekad nebūs ceļu policijas spēkos.
Latvija, protams, nav vienīgā valsts, kur šī problēma ir aktuāla. Tāpēc automobiļu ražotājs “Nissan” nolēmis vienkārši neļaut vadītājam braukt, ja tas lietojis grādīgos dzērienus. Ir jau prezentēta automašīna, kurā iebūvētā sistēmā iekļautas tehnoloģijas, kuras prot noteikt, vai šoferis ir iedzēris vairāk par atļauto normu. Tad mašīnas bortdators neļauj sākt braukšanu. Mašīnā būs iebūvēti alkohola aromāta sensori, turklāt tie varēs aktivizēt balss un navigācijas ekrāna brīdinājumus. Varētu likties – nu jau drīz varēs pielikt punktu gadījumiem, kad dzērumā dzīvību zaudē ne tikai paši braucēji, bet arī viņu pasažieri un citi satiksmes dalībnieki. Internetā izraisījusies diskusija liecina, ka šī fakta komentētāji domā vienīgi par to, kā izvairīties no tik “gudra kontroliera”.