Dzīvojot dinamiskā laikā, kad esam spiesti apvienot vairākus darbus vienlaikus, iedzīvotāji nereti nonāk situācijās, kas apdraud dzīvību. Lai nodemonstrētu, ka neskatoties uz pašu vērību, vienmēr var gadīties lietas, kuras paslīd garām nepamanītas, ir izveidots uzmanības tests – video. Iedzīvotāji tiek aicināti pieņemt izaicinājumu un pārbaudīt, vai spēs izturēt uzmanības testu.
Vairāku darbību veikšana paralēli, jeb multitaskings šodien tiek uzskatīts par profesionālu kompetenci – tas rada ilūziju par laika resursu taupīšanu un efektivitāti. Tehniski cilvēks ir spējīgs darīt divas lietas vienlaikus, piemēram, skatīties televizoru un gatavot vakariņas, taču nav iespējams vienlīdz labi koncentrēties uz abām šīm lietām – uzmanība vienmēr tiek koncentrēta tikai uz vienu procesu. Rezultātā, it kā ikdienišķa darbu apvienošana var rezultēties negadījumā. Pēc Gjensidige Latvija datiem, aizvadītā gada laikā ir divkāršojies negadījumu skaits iedzīvotāju mājokļos (pieaudzis vidēji par 56%), īpaši pieaugot to negadījumu skaitam, kuru rezultātā bojāta iedzīvotāju manta – elektroierīces, tostarp televizori, datori, sadzīves tehnika un pat mēbeles. Atrodoties mājās, šie negadījumi jo īpaši var tikt saistīti ar cilvēku neuzmanību un vēlmi apvienot vairākus darbus vienlaicīgi.
Uzmanības tests ir pieejams: https://ej.uz/uzmanibastests.
Smadzeņu treniņa centra Riga Brain vadītājs, medicīnas speciālists Pēteris Urtāns apgalvo, ka visbiežāk cilvēki kļūst neuzmanīgi, kad situācijai nepievērš pietiekamu uzmanību, un vairumā gadījumu pie vainas ir tieši vēlme apvienot vairākus darbus vienlaicīgi. Lietas, kas notiek paralēli, nereti ir ārpus mūsu kontroles, jo cilvēku smadzeņu īpatnība paredz, ka tās ir spējīgas koncentrēties tikai uz vienu darāmo uzdevumu.
Lai uzskatāmā veidā demonstrētu, ka ne visu ir iespējams pamanīt pat tad, kad liekas esam uzmanīgi, Gjensidige Latvija izveidojis uzmanības testu – video, kur caur daudzu Latvijas iedzīvotāju pazīstamu situāciju – darba sapulci tiešsaistē tiek demonstrēts, ka pat tad, kad esam fokusēti uz visiem darāmajiem uzdevumiem, mūsu uzmanība ir sadalīta un mēs neesam spējīgi pilnībā kontrolēt visu apkārt notiekošo.
Uzmanības tests ir izstrādāts Gjensidige Latvija ikgadējā kampaņas “Mājokļa Drošības Mēnesis” ietvaros, kas norisinās katru gadu pavasarī ar mērķi vērst uzmanību aktuālajiem drošības riskiem mājās. Šogad kampaņa ar saukli “Pieslēdz galvu, kad esi mājās” aktualizē problēmu – neuzmanības dēļ izraisītajiem negadījumiem, kas radušies, darot vairākus darbus vienlaicīgi. Kampaņas laikā iedzīvotāji dažādos kanālos tiks informēti par potenciālajiem drošības riskiem un risinājumiem, kā tos mazināt.
Reklāma