Alūksnes novadā turpinās reģionālā autoceļa Alūksne – Ape (P39) pārbūve posmā no Alsviķiem līdz “Sapnīšiem” (7,92. – 11,36. km). To plānots pabeigt līdz 2025. gada rudenim.
“Šoruden darbi turpināsies līdz tehnoloģiskajam pārtraukumam, plānots, ka tas sāksies novembrī,” stāsta A. Kononova. Viņa norāda, ka darbi rit atbilstoši plānam. “Patlaban šajā posmā notiek zemes klātnes ierakuma un uzbēruma būvniecība, ceļa segas pamata izbūve. Iesāktajos posmos paredzēts vēl šogad izbūvēt asfalta apakškārtu. Ietves izbūves vietā Alsviķos uzstāda betona apmales, līdztekus tur notiek apzaļumošanas darbi,” atklāj VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.
Darbus veic SIA “Limbažu ceļi” par līgumcenu 4 281 132,91 eiro (ar PVN), būvuzraudzību nodrošina SIA “ACM Projekts”, bet pārbūves projekta autors ir SIA “Projekts 3”.
Strukturēta līnija – drošāka
Ceļa pārbūves procesā lasītājiem ir radušies jautājumi. Kāds laikraksta lasītājs redakcijai pauž neizpratni par to, kādēļ uz jaunuzlietā asfalta uz autoceļa Alsviķi – Ape arī ceļa klātnes sānu malu baltās līnijas ir strukturētas.
“Ja tas ir domāts kā celiņš velobraucējiem, tad par šauru, un strukturētā līnija traucē braukšanai ar velosipēdu. Ja nē, tad tomēr, braucot arī kopējā satiksmes plūsmā, velosipēdistam, nobraucot malā, ļoti jāuzmanās nokļūt uz šīs līnijas. Vai tā ir kāda jauna Eiropas Savienības regula, kas paredz strukturēt arī ceļu klātnes malas balto līniju? Citur Latvijā tādu neesmu novērojis,” redakcijai stāsta velobraucējs.
Ierasta prakse
VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova stāsta, ka autoceļa P39 posmā no Sapnīšiem līdz Galdusila ceļam (11,36. – 14,99. km) šogad atjaunoja segumu un ieklāja jaunus ceļa horizontālos apzīmējumus. “Veidojot asfalta malas līniju, šajā vietā ir ieklāts strukturēts ceļu horizontālais apzīmējums. Mitros un tumšos apstākļos tas labāk atstaro gaismu un palīdz autovadītājam saskatīt horizontālo apzīmējumu, nodrošina labāku saķeri, kā arī veicina ūdens noteci no ceļa lietus laikā. Tam ir arī ilgāks kalpošanas laiks,” atbildot uz lasītāja jautājumu, stāsta uzņēmuma pārstāve. Viņa norāda, ka šādu līniju veidošana uz valsts autoceļu tīklā esošajiem ceļiem ir ierasta prakse daudzu gadu garumā. “P39 ir kopīgās satiksmes autoceļš, kuru var lietot arī velobraucēji saskaņā ar satiksmes noteikumiem. Atsevišķa velo josla uz tā nav ierīkota. Jāpiebilst, ka velobraucējam šķērsot gludo malu līniju ir bīstamāk nekā strukturēto, jo uz tās vairāk slīd,” piebilst viņa. Darbus šajā autoceļa P39 posmā veica SIA “Vlakon” par līgumsummu 1 075 704 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – AS “Ceļuprojekts”.
Reklāma