Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, R-DR vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Radošas aktivitātes katrai nedēļas dienai, esot mājās ar mazo

Šajā
laikā
mājās
tiek pavad
īts
ļ
oti daudz
laika, t
āpēc
jaut
ājums
par to, k
ā
jēgpilni
nodarbin
āt
b
ērnus,
k
ļuvis
aktu
āls
katrai mammai. Pa
šmāju
vado
šais
b
ērnu
biolo
ģiskās
p
ārtikas
ra
žotājs
Rūdolfs
kopā
ar ģimenes
projektu
Mazais
dara

piedāvā
vienu radošu
aktivit
āti
katrai ned
ēļas
dienai, kuru mamma, t
ētis
vai cits
ģimenes
loceklis kop
ā
ar
mazo
ķiparu
var veikt iek
štelpās.
Efekt
īvai
b
ērna
nodarbin
āšanai
nav nepiecie
šamas
d
ārgas
rota
ļlietas
– pietiek ar to, kas atrodams ikvien
ā
mājsaimniecībā!

Atceries,
ka mazais ir j
āuzrauga,
jo da
žas
no spē
lēm
satur s
īkas
deta
ļas,
ar kur
ām
var aizr
īties!

1.
Kor
ķīšu
pasl
ēpes

Nepieciešamie
materiāli:
“Rūdolfs”
biezenīšu
stāvpaku
korķīši,
kartona virsma vai dēlis
un līmlenta/skočs.

Uz
taisnas virsmas ar līmlenti
tiek pielīmēti
dažādu
krāsu
korķīši.
Bērna
uzdevums ir lipināt
nost līmlenti,
pētot
un atklājot
zem tās
paslēpušos
korķīšus.
Šāda
it kā vienkārša
darbība
attīsta
mazuļa
sīko
pirkstu motoriku un iepazīstina
bērnu
ar noteiktas formas priekšmetiem.

2.
Br
īnumi
burci
ņās

Nepieciešamie
materiāli:
stikla burciņas,
dažādi
graudaugi vai dabas materiāli.

Pieaugušais
kopā
ar bērnu
burciņas
saber dažādus
graudaugus vai dabas materiālus:
pupas, zirņus,
rīsus, zīles,
čiekurus,
utt. Ļaujiet
bērnam
burciņas
pētīt,
kratīt,
ripināt,
izbērt,
taustīt
un kārtot,
lai attīstītu
viņa
sensorās
maņas
un veicinātu
fantāziju.

3.
Lent
īšu
izvirdums

Nepieciešami
materiāli:
stikla burciņas,
dzija, mazas (šauras)
lentītes.

Kāds
no pieaugušajiem
izurbj caurumiņu
burciņas
vāciņā.
Tikmēr
sagatavo dzijas valdziņus
un lentītes

sasien galā
mezgliņu
un mezgla galiņu
ievieto burciņā,
otru galu nedaudz izver cauri burciņas
vāciņa
caurumam. Aizskrūvē
burciņu
un uzdod bērnam
izvilkt ārā
dzijas
pavedienu vai lentīti.
Ja bērns
ar īkšķi
un rādītājpirkstu
spēj
veiksmīgi
kaut ko noturēt/satvert,
tas ir būtisks
lēciens
mazuļa
attīstībā.
Eksperti to sauc par “pincetes satvērienu.”

4.
Kor
ķīšu
m
ājiņas

Nepieciešamie
materiāli:
“Rūdolfs”
biezenīšu
stāvpaku
korķīši,
papīra
lapa un flomasteri vai zīmuļi.

Pieaugušais
kopā
ar mazo uz papīra
lapas uzzīmē
dažādas
krāsas
punktiņus,
bet bērna uzdevums
ir novietot korķīti
uz tieši
tādas
pašas
krāsas
punkta jeb mājiņas.
Daudzi vecāki
domā,
ka bērnam
nav iespējams
iemācīt
krāsas,
ja bērns
vēl
nerunā,
tomēr
tas ir ne tikai iespējams,
bet arī nepieciešams!
Bērns
spēj
saprast un atcerēties,
kas viņam
tiek pateikts un parādīts.
Pietiek ar to, ka mazulis var ar pirkstu norādīt
uz vēlamo
krāsu
vai objektu. Nākotnē,
kad jau apzināti
tiks veidotas frāzes,
aiciniet viņu
izskaidrot atšķirību
starp vienu vai otru krāsu.

5.
Skaistumburci
ņas

Nepieciešamie
materiāli:
stikla burciņas,
aplikācijas
papīrs,
veci žurnāli,
šķēres,
zīmuļi,
uzlīmes.

Vecāki
palīdz
mazajam sagādāt
materiālus, ar
kuriem izgreznot burciņas
– aplikāciju
papīru,
uzlīmes,
flomasterus, utt. Bērns,
liekot lietā
fantāziju,
ļaujas
radošajai
iedvesmai un izgrezno burciņas.

6.
Dabas veltes

Nepieciešamie
materiāli:
liela kurpju kaste, dabas veltes (kastaņi,
zīles
vai čiekuri),
podziņas,
pērlītes
vai kādi
citi sīki
priekšmeti.

Kastē
ieber
dabas velšu
materiālus
un noslēpj
tajos krāsainas
podziņas,
pērlītes.
Pa vidu kastei novieto 2-3 burciņas.
Bērna
uzdevums ir starp dabas materiāliem
atrast podziņas
vai citus sīkos
priekšmetus
un ievietot tos mazajās
burciņās.

7.
Kr
āsainās
mikst
ūras

Nepieciešamie
materiāli:
stikla burciņas,
ūdens,
karote, mini švammītes,
ūdenkrāsas
vai guaša
krāsas.

Kopā
ar mazo
sagatavojiet burciņas
ar dažādu
krāsu
šķidrumiem.
Piepildiet burciņu
ar ūdeni
un samiksējiet
to ar pāris
pilieniem ūdenkrāsas
vai guaša
krāsas.
Bērna
uzdevums ir no vienas burciņas
ar karotīti,
švammīti
vai turot burciņu
rokā
pārliet
krāsaino
ūdeni
otrā,
vērojot
krāsu
izmaiņas
un attīstot
koordināciju.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri