Lielākā daļa jeb 55 % Latvijas iedzīvotāju Ministru prezidenta un Valsts prezidenta uzrunas Jaunajā gadā skatās televizorā, tikmēr 11 % tās skatās uz mobilajām ierīcēm, liecina elektronisko sakaru un IKT pakalpojumu sniedzēja “Bite Latvija” un pētījumu aģentūras “Norstat” veiktās aptaujas dati. Savukārt trešā daļa jeb 31 % respondentu šīs svētku uzrunas neskatās vispār. Kā stāsta Aleksandrs Beļajevs, “Bite Latvija” Radiotīkla nodaļas vadītājs, mūsdienās cilvēku iespējas skatīties konkrētu saturu ne tikai balstās uz viņu izvēlēm, bet arī uz piekļuvi tehnoloģijām un tīkla stabilitāti pat visaugstākās noslodzes apstākļos.
Lai gan kopumā televizors ir plašākā izvēle, kur skatīties svētku uzrunas, trešā daļa jeb 31 % aptaujāto atzīst, ka šīs uzrunas neskatās un tā nav daļa no viņu Jaungada tradīcijām. Vienlaikus 11 % aptaujāto uzrunas skatās digitālajās ierīcēs – 6 % datorā, 4 % mobilajā telefonā un 1 % planšetē. 2 % respondentu norādījuši citus veidus, kā viņi skatās un klausās svētku uzrunas.
“Aptaujas rezultāti apliecina, ka televizors joprojām ir galvenais medijs, kur Latvijas iedzīvotāji izvēlas skatīties Jaungada uzrunas. Vienlaikus arvien biežāk šiem mērķiem tiek izmantotas arī mobilās ierīces. Tas, visticamāk, saistīts ar gadu mijas sagaidīšanas tradīcijām – cilvēki gadu miju bieži sagaida mājās, kur TV ir pieejams. Savukārt tie, kuri uzrunas skatās, piemēram, ārā, gaidot salūtu, priekšroku dod mobilajām ierīcēm, kur īpaši svarīga ir stabila tīkla darbība. 20 gadu laikā esam mērķtiecīgi strādājuši pie tā, lai mūsu tīkls būtu ne tikai moderns un tehnoloģiski attīstīts, bet arī spētu nodrošināt izcilu stabilitāti pat visaugstākās noslodzes brīžos. Pateicoties šiem uzlabojumiem, mūsu klienti bez traucējumiem var zvanīt, sūtīt īsziņas un sazināties tiešsaistē arī tādos īpašos brīžos kā Jaunā gada sagaidīšana, kad tīkla aktivitāte sasniedz maksimumu,” norāda Aleksandrs Beļajevs, “Bite Latvija” Radiotīkla nodaļas vadītājs.
Viens no nozīmīgākajiem faktoriem, kas kāpina mobilo datu patēriņu, ir video satura skatīšanās, ko piedāvā arī straumēšanas platformas. Tāpēc A. Beļajevs papildina, ka, ņemot vērā augsto pieprasījumu pēc video satura, straumēšanas platformas turpinās kļūt arvien populārākas, un to jau šobrīd apliecina “Bite Latvija” tīkla dati – mobilā interneta patēriņš šogad ir kāpis par 23 %, salīdzinot ar identisku periodu pērn.
Aptauju veica “Bite Latvija”, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Aptauja notika 2024. gada decembrī, piedaloties 1008 ekonomiski aktīviem Latvijas iedzīvotājiem.
Reklāma