Reklāma

Lielveikalu akcijas ļauj ietaupīt, nezaudējot kvalitāti

Daudziem radies priekšstats, ka, iepērkoties lētāk, var ciest pirkumu kvalitāte vai daudzums, bet tas ir aplams priekšstats, uzsver iepirkšanās eksperti. Pastāstīsim viņu atklājumus un ieteikumus, lai arī jūs gūtu labumu no akcijām un atlaidēm lielveikalos.

Jāzina, ka visbiežāk atlaides sniedz preces ražotājs, retāk – pārdevējs. Un ne ražotājs, ne pārdevējs nav ieinteresēts bojāt reputāciju, piedāvājot zemākas kvalitātes produktus vai tādus, kuriem beidzies derīguma termiņš, uzsver speciālisti.

Kā veidojas atlaides un akcijas?

Ražotāji piedāvā atlaides, lai palielinātu ieņēmumus. Piemēram, veikals mēnesī pārdod X skaitu zobu pastas tūbiņu par noteiktu cenu. Nākamajā mēnesī ražotājs piedāvā veikalam šo pastu par samazinātu cenu, lai veikals pārdotu akcijās un saglabātu savus ienākumus. Tagad pasta ir krietni lētāka, bet veikala uzcenojums nemainās. Šajā mēnesī veikals pārdod jau krietni vairāk šī produkta, bet ienākumi pieaug. Ražotāju uzcenojums nedaudz samazinājās, bet kopējie ieņēmumi pieauga, piemēram, 2,4 reizes uz apjoma rēķina.

Atlaides un izpārdošana palīdz ražotājiem ātrāk apgrozīt līdzekļus un ietaupīt arī pašiem, jo, palielinot partiju, samazinās preces vienības ražošanas izmaksas.

Pārdevēja piedāvātās atlaides sastopamas retāk, un to ir mazāk, jo pārdevējam ir jāziedo paša peļņa. Pārdevēja atlaižu piemērs – atlaides, kas darbojas uzreiz visā kategorijā: piemēram, visas garšvielas vai visas tējas. Saskaņot kopējo atlaidi ar desmitiem ražotāju uzreiz ir praktiski nereāli, tāpēc pārdevējs šādas akcijas veido pats.

Vēl veikals var piedāvāt atlaidi, ja preces vērtība drīzumā kritīsies: piemēram, pēc Lieldienām ir grūti pārdot lielu vistu olu apjomu, tāpēc dienu pirms svētkiem veikals rīko vienas dienas akciju. Vai arī veikalam ir jāatbrīvo vieta jaunam produktam. Lai to izdarītu, dažām precēm var sarīkot izpārdošanu, kas palīdzēs tās pārdot ātrāk.

Kādas atlaides ir izdevīgas?

Pēc speciālistu novērojumiem 50% liela atlaide sadzīves ķīmijai ir laba, bet galvenais – reāla atlaide. Savukārt ierastākajiem pārtikas produktiem par izdevīgu uzskatāma akcija, kurā atlaide ir aptuveni 30%.

Parasti, jo dārgāka prece ir sākotnēji, jo lielāka atlaide. Piemēram, viena un tā paša ražotāja zobu pastai var rēķināties ar 30 — 50% atlaidi.

Noderēs vismaz vispārīgs priekšstats par preces standarta cenu. Jāsalīdzina standarta cenu ar cenu “līdz atlaidei” akcijas laikā. Paradums veikt ikdienas preču cenu monitoringu veidojas ātri! Vērīgs pircējs uzreiz pamanīs izdevīgas Rimi akcijas vai īpašas atlaides citos mazumtirdzniecības tīklos.

Līdzīgi raksti