Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

“Zaļā dzelzceļa” taka būs pieejamāka

Turpinot attīstīt pārrobežu tūrisma produktu “Zaļais dzelzceļš”, vairākās pašvaldībās Latvijā un Igaunijā īsteno jaunu projektu – “Zaļais dzelzceļš II”. Paredzēts pilnveidot arī zaļā dzelzceļa posmu Apē līdz Igaunijas robežai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Projektu vadītāja Daiga Bojāre stāsta, ka iepriekšējā projektā izdarīts vērtīgs darbs – izveidoti pastaigu un velo maršruti un rekonstruēts vēsturiskais dzelzceļa tiltiņš. Toreiz Apē izveidoja maršrutus divos virzienos – uz Valku/ Valgu pa bijušo dzelzceļa līniju un uz Alūksnes pusi pa apkārtceļu. Jaunajā projektā darbs notiek tikai vienā no tiem – uz Igaunijas pusi. Tas saistīts ar grūtībām iepriekšējā projektā, jo Alūksnes novadā zemes, kur kādreiz bija dzelzceļš, pieder privātpersonām. “Jaunajā projektā domājam par to, lai maršruts uz Valku un Valgu būtu pieejams ikvienam. Vienu darbu jau esam veikuši – uzklāts jauns segums celiņam līdz vēsturiskajam tiltiņam, un jau šobrīd novērojam, ka palielinājusies interese par tiltiņu un arī pastaigu taku izmanto vairāk,” stāsta D. Bojāre.

“Segumu pašā takā nav plānots mainīt, tas paliks dabīgs, kāds ir. Vien iespēju robežās kādās vietās segumu uzlabosim. Tas gan šobrīd ir procesā, un konkrēti veicamie darbi vēl tiek precizēti,” stāsta D. Bojāre un atklāj, ka projekta ietvaros plānots izveidot interaktīvu pieturvietu jeb vizuālu instalāciju – vilciena siluetu. “Vilciens kādreiz ir braucis caur Api, tomēr ne visi cilvēki to zina, un tas ir saprotams, jo redzams tas nav. Kad stāstu, kur bija sliedes un brauca bānītis, brīnās, jo dzelzceļš nav saglabājies. Saglabājusies ir vien stacijas ēka, kas nav centrā un pamanāma. Vilciena silueta izvietošana būtu kā atgādinājums tam, ka te tas ir braucis,” stāsta D. Bojāre. Lai būtu ērtāk un saprotamāk doties pastaigu un velo takā, takas sākumā tiks pilnveidots apgaismojums un tiks piedāvāts audiogids, kur noklausīties informāciju par zaļajiem dzelzceļiem un par Apes posmu, izvietos jaunas norādes, brīdinājumu zīmes, norobežojumus, kas norādīs pareizo virzienu. Sadarbībā ar partneriem plānots izgatavot jaunas kartes, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju, iespējams, piemēram, noskenējot QR kodu.

Smiltenes novada pašvaldības kopējās projekta izmaksas 60 900 eiro, kas ietver programmas līdzekļus 48 720 eiro, valsts līdzfinansējumu 6 090 eiro un pašvaldības līdzfinansējumu 6 090 eiro.

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par ““Zaļā dzelzceļa” taka būs pieejamāka” saturu atbild “Alūksnes un Malienas Ziņas”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.