Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+5° C, vējš 1.95 m/s, DA vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Rallijam Sarma 2019 pieteikušās 98 ekipāžas no 13 valstīm

2019. gada 1. februārī, nedēļu pirms rallija Sarma 2019
atklāšanas, ir noslēgusies oficiālā dalībnieku pieteikšanās.
Līdz oficiālās pieteikšanās beigām rallijam pieteicās
deviņdesmit astoņas ekipāžas, kuru sportisti pārstāv
trīspadsmit valstis, ieskaitot pat tādas kā Ungārija un Rumānija.
Jāpiebilst, ka savu vēlmi startēt rallijā ir izrādījušas vēl
pāris ekipāžas, kuras dara visu iespējamo, lai sakārtotu
formalitātes un ar organizatora atļauju vēl iesniegtu savus
pieteikumus novēloti. Rallija Sarma 2019 organizators “Gulbenes
AUTO – MOTO” cer, ka tādejādi dalībnieku skaits sasniegs
trīsciparu skaitli.

Ielūkojoties dalībnieku pieteikumu sarakstā, jāatzīst, ka
rallijā Sarma 2019 sīva cīņa norisināsies visās klasēs, un
sportisti skatītājus priecēs ar dažādām ātrām un pat
neredzētām sporta automašīnām. Ja ukraiņa Valērija Gorbana
zaļo BMW-Mini John Cooper Works WRC Latvijā redzam jau otro sezonu,
tad no igauņa Georga Grosa divām melnajām Ford Fiesta WRC esam
redzējuši tikai vienu – rallijā Sarma divus gadus atpakaļ. Ar
kuras paaudzes Ford Fiesta WRC igauņu ekipāža startēs rallijā
Sarma 2019 šobrīd vēl nav zināms, jo ekipāža to nolems testos
pāris dienas pirms rallija, bet jācer, ka izvēle kritīs uz
aktuālās WRC paaudzes automašīnu, ko Latvijā vēl neesam
redzējuši.

R5 klases rallija automašīnu invāzija

Šobrīd pieteikumu sarakstā ir septiņas ekipāžas ar R5 klases
rallija automašīnām, kurām, iespējams, pievienosies vēl kāda.
Tik daudz R5 automašīnas Latvijas čempionāta posmā nav redzētas.
R5 ekipāžu vidū īpaši jāizceļ Nikolajs Grjazins ar Škoda
Fabia R5, kā arī Olivers Solbergs ar Volkswagen Motorsport Polo R5,
kuri spēj cīnīties ar ātrajām WRC klases automašīnām.
Interesanti būs vērot trasē, ko 2017. gada Polijas čempions
Filips Nivette spēs parādīt ar Škoda Fabia R5, kā arī pārējie
sportisti. Diemžēl pēdējā brīdī rallijā Sarma nolēma
nestartēt polis Lukašs Habajs, kurš jau tika pieskaitīts
potenciālo līderu pulkam.

Proto klase attīstās

Iepriecina, ka rallijā Sarma redzēsim arī daudz plašāku Proto
klases automašīnu skaitu. Bez ātrā igauņa Egona Kaura ar Ford
Fiesta Proto un Aleksandra Mihailova ar Latvijā būvēto Ford Fiesta
NRC, redzēsim tādu Latvijā neredzētu automašīnu kā Audi S1 ar
kuru startēs igauņu rallija vecmeistars Marguss Muraks. Ar vēl
vienu Ford Fiesta Proto startēs vecmeistara brāļa dēls Rolands
Muraks. Šai divīzijai faktiski var pieskaitīt arī Jāni Vorobjovu
ar Mitsubishi Mirage.

Divkārtējais ERČ2 čempions no Ungārijas

Neskatoties uz pasaules tehnikas īpatsvara palielināšanos,
dalībnieki nesamazinās arī tradicionālajās grupās LRČ1 un
LRČ2, kur dominē dažādu paaudžu Mitsubishi Lancer Evolution
automobiļi. Šo dalībnieku vidū ir arī tādi kā Emīls Blūms,
Edijs Bergmanis un Denis Rostilovs, kuri noteikti cīnīsies par
vietu rallija kopvērtējuma TOP10. Taču šeit noteikti jāpiemin
divkārtējais ERČ2 čempions ungārs Tibors Erdi Juniors, kurš var
būtiski ietekmēt rezultātus, kā arī vairākas poļu ekipāžas.
Arī šajā klasē netrūks pārsteigumu – piemēram, sacensībām
pieteicies Norvēģijā dzīvojošais Mikus Grantiņš, kurš rallijā
nav startējis kopš 2008. gada.

Gatavošanās JWRC cīņai turpinās

Patīkami liels ir LRČ3 grupas pieteikumu skaits – uz starta
stāsies četri no JWRC dalībniekiem, kuri aktīvi gatavojas
Zviedrijas WRC rallijam. Ja iepriekš bija zināms, ka rallijā Sarma
gatavojas startēt igauņi Rolands Pooms un Kens Torns, tad
pārsteigumu sagādāja rumāņa Raula Badiu pieteikums. Iespējams,
tieši tādēļ pēdējā brīdī startēt nolēma arī mūsu JWRC
dalībnieks Mārtiņš Sesks. Taču arī bez JWRC censoņiem šajā
klasē ātru sportistu pietiek – piemēram, igauņi Roberts Virve
un Kaspars Kasari, kā arī ar latviešu licenci startējošais
zviedrs Adams Vestlunds.

Viena tilta piedziņas auto turpinās priecēt

Klasiskas piedziņas un viena tilta piedziņas automobiļi ir
neatņemama sastāvdaļa, jo tie bieži priecē skatītājus ar savu
braukšanas stilu vairāk kā “tie ātrie”. Arī rallija
Sarma pieteikumu sarakstā šo automobiļu ir pietiekami daudz –
BMW, žigulīšu un pat trīs Toyota Starlet. Šajā barā uzmanību
der pievērst lietuvieša Evalda Joteikas jaunajam Volkswagen Polo,
kura tehniskās dotības ļauj radīt ievērojamu ātrumu.

Historic kausa ieskaitē stabils ducis

Priecīga ziņa ir tā, ka vēsturisko spēkratu ieskaitē ir
atgriezušies brāļi Velmes ar skatītāju iemīļoto Audi Quattro
A2, viņiem konkurenci turpinās sastādīt Egles ar savu Audi 80
Quattro un šoreiz arī kāds pārsteigums – vēsturisko spēkratu
klasē pieteicies pieredzējušais rallijsprinta pilots Ingus Eislers
ar Subaru Impreza. Vēl starp ātrākajiem jāmin Arvis Vecvagars,
Normunds Otomers un Atis Bruņinieks. Savukārt skatītājiem
jāatceras, ka vēsturiskie automobiļi rallija trasē dosies
aptuveni 30 minūtes pirms sporta automašīnām.

Rallijsprintu ir jāskatās!

Lai arī skatītāji ir ieraduši sagaidīt tik pusi no rallija
ekipāžām un tad doties jau uz nākamo ātrumposmu, rallijs Sarma
iesaka ieplānot arī rallijsprinta skatīšanos. Jo sevišķi ziemas
rallijos tas ir tā vērts. Arī Sarmas rallijam ir pieteicies gana
plašs un interesants dalībnieku skaits. Lai arī katrs ir
pieminēšanas vērts, noteikti jāatzīmē ļoti ātrais Mareks
Švarcs – Švampāns ar Subaru Impreza, ne mazāk ātrais Kārlis
Nebars ar BMW 330 un Vigo Rubenis ar Subaru Impreza. Ja meklējam
pārsteigumus, tad Sarmā debiju rallijsprintā piedzīvos citās
autosporta disciplinās labi zināmais Valters Bluķis. Zināšanai –
rallijsprinta dalībnieki startēs tikai pirmajos sešos ātrumposmos
un trasē dosies pēc rallija ekipāžām.

Rallija atklāšana pie Gulbenes Kultūras centra norisināsies 8.
februāra vakarā, pulksten 19:00, bet pirmais no ātrumposmiem
sāksies 9. februārī, 10:00 no rīta. Paredzams, ka pēdējais no
ātrumposmiem noslēgsies ap pulksten 18:50, kam sekos apbalvošanas
ceremonija pulksten 20:15 Gulbenes kultūras centrā.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri