Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

Visticamāk, krāpnieciskos nolūkos uzdodas par 112 zvanu centra dispečeriem

Saturs turpināsies pēc reklāmas.


Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas
vecākā inspektore Viktorija Gribuste informē, ka aizvadītajās dienās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) saņēma informāciju no vairākiem iedzīvotājiem, ka viņi saņēmuši telefona
zvanus no krāpniekiem, kas uzdodas par vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu
tālruņa numura 112 dispečeriem un, visticamāk, krāpnieciskos nolūkos vēlas
iegūt cilvēka personas datus.

VUGD uzsver, ka glābšanas dienesta dispečeri var
iedzīvotājam zvanīt tikai tad, ja cilvēks pats ir zvanījis un pieteicis notikumu, kā
arī lai precizētu informāciju vai turpinātu pārtrauktu sarunu. Turklāt iedzīvotājs
šādā situācijā saņems zvanu no fiksētā astoņu ciparu numura, nevis no trīs
ciparu numura.
„Vēlamies uzsvērt, ka vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa
numura 112 zvanu centra dispečeri nekad nezvana pirmie. Mūsu uzdevums ir
saņemt iedzīvotāju zvanus, izsūtīt uz notikuma vietu ugunsdzēsējus glābējus vai
pāradresēt zvanu atbilstošajam operatīvajam dienestam. Zvans no glābšanas
dienesta dispečeriem iespējams tikai tad, ja iedzīvotājs ir zvanījis, bet saruna ir
pārtrūkusi vai arī nepieciešams precizēt iepriekš saņemtu informāciju. Mums
nav nepieciešams identificēt zvanītāju un tāpēc mēs neprasām, lai viņš to darītu,
sniedzot mums sensitīvos datus, piemēram, personas kodu,” skaidro VUGD
Zvanu apstrādes un resursu vadības nodaļas priekšnieks Hermanis Plisko.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ja saņemts aizdomīgs zvans

112 zvanu centra dispečeri, saņemot iedzīvotāju zvanu, vispirms jautās
pēc iespējas precīzāku notikuma vietu, kā arī pat nelaimes gadījumu, kas ir
noticis, kā arī var uzdot papildus jautājumus par notikušo. Noslēgumā
zvanītājam tiks lūgts nosaukt savu vārdu un uzvārdu, kā arī tālruņa numuru, lai
nepieciešamības gadījumā vēlreiz var sazināties. Nekāda papildus zvanītāja vai
citu cilvēku identificējoša informācija – personas kods, bankas konta numurs,
dzīvesvietas adrese – netiek prasīta. Līdz ar to nav iespējama situācija, ka 112
zvanu centra dispečeri zvana uz iedzīvotāja tālruņa numuru un informē par it kā
notikušu negadījumu.
H.Plisko aicina gadījumos, ja saņemts aizdomīgs zvans no tālruņa numura
112, nekavējoties informēt savu mobilo sakaru operatoru, bet, ja esat cietis no
krāpnieciskām darbībām, tad vērsties ar iesniegumu Valsts policijā. „Aicinu
iedzīvotājus kritiski izvērtēt to informāciju, ko jums prasa zvanītājs, un
apdomāt, vai tā konkrētajā situācijā vispār ir nepieciešama. Atcerieties, ka
vienotais tālruņa numurs 112 pieņem zvanus no iedzīvotājiem nevis zvana tiem,
lai informētu par notikušiem negadījumiem.”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.