
Alūksnē aktīvās atpūtas un izklaides vietā “Oāze” šovasar debitē kas pavisam jauns – lāzertags! Vietā, kur jau rūc elektrokartingi un bērni priecājas piepūšamajās atrakcijās, tagad iespējams mesties azartiskā spēlē ar lāzera ieročiem rokās. Jaunais lāzertags sola ne tikai sacensību garu, bet arī aizraujošus brīžus un neaizmirstamu pieredzi gan bērniem, gan pieaugušajiem.
“Oāzes” saimnieki Elīna un Intars Dambji stāsta, ka pirmie lāzertaga spēli jau izmēģinājuši skolēni, kuri maija beigās atpūtas vietu apmeklēja klases ekskursiju laikā. Jaunais piedāvājums guvis lielu atsaucību – bērni spēlējuši ar patiesu azartu un aizrautību, kas bija saimniekiem kā apstiprinājums – ideja par lāzertaga izveidi bija pareiza un šādu piedāvājumu Alūksnē vajadzēja. “Mūsu mērķis vienmēr bijis attīstīties, un vieta blakus elektrokartinga trasei šķita ideāli piemērota jaunai aktivitātei. Domājot, kā jēgpilni izmantot līdz šim neapgūtu zemes gabalu, radās doma par aktīvās atpūtas laukumu – lāzertagu. Šāda izklaide Alūksnes pusē līdz šim nebija pieejama, tāpēc lēmums to izveidot likās loģisks,” stāsta Intars.
Rūpīgi izvēlēti lāzertaga ieroči
Viņš jau sākumā zināja, kādiem jābūt aktivitātes ieročiem, – vajadzēja tikai atrast tādus, kas atbilst visām drošības un kvalitātes prasībām. “Tas izrādījās sarežģītāk, nekā sākotnēji domāts. Visu ziemu pētījām, meklējām un salīdzinājām dažādas iespējas, līdz atradām vienu no labākajiem piedāvājumiem Eiropā. Šie ieoči nav lētākie, taču kvalitatīvi. Pasūtījām tos no Čehijas, kur arī notiek to ražošana. Iepriekš devāmies pieredzes braucienā uz lāzertaga centru Rīgā, kur smēlāmies praktiskas zināšanas un ieteikumus, ko izvēlēties un ar ko jārēķinās. Man bija svarīgi, lai lāzertaga ieročiem būtu atsitiens, līdzīgs īsta ieroča sajūtai — un tas ir. Kad trāpa pretiniekam, galvas apsējs viegli vibrē, signalizējot par trāpījumu,” par aktivitāti stāsta saimnieks.
Atšķirībā no peintbola, kur trāpījumu nosaka pēc krāsainajām bumbiņām, lāzertagā krāsas nav. Toties informācijai par trāpījumu skaitu var ērti sekot līdzi, jo ierocis ir savienots ar galvas apsēju un rāda, cik reizes spēlētājam ir trāpīts. Intars teic, ka lāzera šāviens ir pilnīgi nesāpīgs un spēlētājs uz ķermeņa nejūt nekādas sāpes. Tomēr viņš plāno papildināt aprīkojumu ar īpašām “sāpju aprocēm”, ko varētu izmantot azartiskāki pieaugušie spēlētāji, lai spēlei piešķirtu vēl lielāku dinamiku un reālistiskumu.
Taktika, komandas darbs un azarts
Pašu spēkiem izveidotie šķēršļi spēļu laukumā nodrošina ideālu vietu, kur lāzertaga spēlētāji var slēpties un plānot taktiku. “Lāzertags nav tikai vienkārša pašaudīšanās – protams, arī tā var, taču tā ātri kļūst garlaicīga. Ražotāji ir paredzējuši vairākus spēles scenārijus, piemēram, spēli divās komandās vai individuālo spēli, kur katrs cīnās par izdzīvošanu. Lai spēle būtu aizraujošāka, ir ieviesta dzīvību sistēma – ja spēlētājam vairākas reizes trāpīts, viņš, tā sakot, zaudē dzīvības. Tomēr tās var atjaunot, nonākot noteiktā atjaunošanās punktā. Tie, kas spēlē datorspēles vai spēles konsolēs, šīs sistēmas principus sapratīs uzreiz, jo ideja ir līdzīga,” saka Intars.
Izklaides vietas saimnieks novērojis, ka bērni, kuri jau izmēģinājuši lāzertagu, ļoti ātri apguva lāzera ieroču lietošanu. “Mūsdienu bērniem viss ir ātri saprotams. Pat ja kādam sākumā spēles stratēģija nebija skaidra, pārējie draudzīgi palīdzēja un skaidroja. Spēle tik ļoti aizrāva visus, ka beigu beigās neviens negribēja pārtraukt,” stāsta Intars.
Droša un pārraudzīta spēle
Interesanti, ka visu spēli pārrauga un vada vadītājs – šajā gadījumā “Oāzes” darbinieks. “Kas notiek uz laukuma, mēs sekojam līdzi aplikācijā planšetē vai telefonā. Redzam, ja kādam kas nesāk vai spēlētājs nevar vai nemāk izšaut. Vai arī tieši pretēji – sen beigušās visas dzīvības, bet viņš turpina būt laukumā un traucēt. Savukārt, ja atgadās kas neparedzēts, piemēram, spēli vadības panelī varu pārtraukt pavisam. Jāatceras, ka šī ir tikai spēle. Lai gan sabiedrībā ieroču tēma dažkārt tiek uztverta jūtīgi, tomēr gandrīz ikviens zēns bērnībā ir spēlējis “kariņu”, kā ieroci izmantojot koka zaru, iztēlojoties aizraujošas kaujas un piedzīvojumus. Nevajag meklēt nekādus sliktus nodomus – lāzertags ir vienkārši jautra un droša spēle,” stāsta Intars.
Lāzertaga ieroči iegādāti pilnībā par uzņēmēju pašu līdzekļiem, neizmantojot ārējo finansējumu. Kopumā ir desmit šautenes, kas ļauj spēlēt līdz desmit cilvēkiem vienlaikus. Intars norāda, ka laukums ir optimāla lieluma tieši desmit spēlētājiem, – tas nodrošina ērtu un aizraujošu spēli. Minimālais spēlētāju skaits ir seši, lai spēle būtu patiesi interesanta. Mazākās grupās var mēģināt spēlēt, taču, kā saka Intars, tā nebūs tik aizraujoša. “Šī spēle nav paredzēta tikai bērniem – to var izbaudīt arī pieaugušie. Atšķirība ir tāda, ka bērniem tiek piedāvāti vienkāršāki spēles scenāriji, savukārt pieaugušie var izvēlēties sarežģītākas un azartiskākas variācijas,” skaidro uzņēmējs.
Gatavi vasaras sezonai
Vieta atpūtai un izklaidei “Oāze” Rūpniecības ielā Alūksnē piedāvā plašu izklaides klāstu – te iespējams izbraukt ar elektrokartingu un gokartiem, izpriecāties piepūšamajā atrakcijā vai svinēt ballīti kupolā. Tagad šim piedāvājumam pievienojies arī lāzertags, kas ļauj kompānijām pavadīt vēl vairāk laika jautrās un aktīvās aktivitātēs. Intars un Elīna Dambji Alūksnē radījuši arī citus aktīvās atpūtas un tūrisma piedāvājumus. Jau vairākus gadus Alūksnes ezerā kursē kuģītis “Marienburg”, piedāvā SUP dēļu, katamarānu un laivu nomu. Savukārt pa Alūksnes ielām viesus vizina vilcieniņš “Severīns”.
“Kāda būs jaunā tūrisma sezona, ir grūti prognozēt – viss atkarīgs no laikapstākļiem. Lietainās dienās tūristu ir mazāk, un arī vietējie mazāk izmanto piedāvājumu. Savukārt, ja laiks ir silts un saulains, pilsētā rosās cilvēki un aktivitāte ir lielāka. Pašlaik, līdz Jāņiem, gan tūristu, gan vietējo apmeklētāju ir mazāk. Aktīvā tūrisma sezona sāksies jūlijā un augustā, kad daudziem ir atvaļinājumi. Tad “Oāze” strādās katru dienu,” stāsta Elīna. Šovasar divu mēnešu garumā “Oāzē” strādās trīs jaunieši, kuri iesaistījušies Nodarbinātības valsts aģentūras skolēnu nodarbinātības programmā.
Reklāma