Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bibliotēkas vadītāja: Bibliotēka kļūst par vietu, kur ikvienam pieejami e-pakalpojumi


Saprotot e-vides sniegtās iespējas, cilvēki arvien vairāk izmanto iespēju dažādas dzīves situācijas atrisināt ar datora vai mobilā telefona starpniecību, netērējot laiku iestāžu apmeklēšanai. Tiem, kam mājās nav datora vai viedtelefona, visbiežāk meklē tuvāko bibliotēku, jo zina – te saņems padomu un palīdzību e-pakalpojumu lietošanā.

Datorprasmes paver jaunus apvāršņus

Palīdzēt lietot e-pakalpojumus ir mana ikdiena. Blīdenē vienā ēkā ar bibliotēku atrodas pagasta pārvalde un ģimenes ārsta privātprakse. Noslēdzot B grupas darbnespējas lapu, iedzīvotāji dodas uz bibliotēku, jo zina, ka es palīdzēšu elektroniski iesniegt iesniegumu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā slimības pabalsta pieprasīšanai. Vecāka gadagājuma cilvēki, kuriem mājās nav datora, nāk uz bibliotēku un internetbankā apmaksā rēķinus.
Vairāki bibliotēkas klienti jau apguvuši datorprasmes un nu aktīvi izmanto interneta un e-pakalpojumu sniegtās iespējas. Kāda Blīdenes iedzīvotāja ar lielu neatlaidību pusotra gada laikā ne tikai iemācījās lietot datoru un internetu, bet arī pārkvalificējās no pavāra par klientu apkalpošanas speciālistu –ieguva jaunas zināšanas un kardināli mainīja savu nodarbošanos.

Mazs solītis uz priekšu – liela uzvara pašam sev
Pagājis nedaudz vairāk nekā gads kopš kļuvu par digitālo aģentu, mācībās apgūstot daudz jaunas, praktiskas zināšanas. Šobrīd manā viedtālrunī ir lejupielādētas vairākas mobilās lietotnes, kas atvieglo manu ikdienu – Attaisnotie izdevumi, SmartID, Mobilly, Mobile-pocket, CSDD. Sev ērtā un vēlamā laikā varu daudz ko darīt attālināti, taupot resursus un laiku.

Visspilgtākās atmiņas ir par pirmo ievadīto čeku lietotnē Attaisnotie izdevumi - cik tas bija vienkārši! Nav vairs jākrāj čeki gadu līdz deklarācijas iesniegšanai – tiklīdz saņem čeku, ievadi to lietotnē un tas jau ir Elektroniskās deklarēšanās sistēmā. To arī cenšos stāstīt bibliotēkas apmeklētājiem – ir jāsper pirmais solis, jāpārvar sava nedrošība un noteikti viss izdosies!
*Kopš programmas “Mana Latvija. Dari digitāli!” darbības sākuma, 2018. gada aprīļa, par digitālajiem aģentiem kļuvušas vairāk nekā 5300 personas – bibliotekāri, skolotāji, valsts un pašvaldību iestāžu, tai skaitā Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Valsts izglītības un satura centra, Uzņēmumu reģistra u.c. iestāžu speciālisti. Digitālo aģentu kartē vara uzzināt, kuru iestāžu darbinieki kļuvuši par digitālajiem aģentiem.

Lietotāju raksti