Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis turpmāk sniegs arī tiešsaistes konsultācijas

Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis turpmāk sniegs arī tiešsaistes konsultācijas, aģentūru LETA informēja Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) pārstāvis Taivo Trams.


Jauns pakalpojums - čats
Kā skaidroja Trams, daļa VBTAI Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa klientu aptaujās norādījuši, ka "dzīvā" saruna ar konsultantu vairo nedrošību un traucē pilnībā izklāstīt savu problēmu. Tādēļ Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 piedāvās jaunu pakalpojumu - tiešsaistes konsultācijas jeb čatu.

VBTAI pārstāvis klāstīja, ka šāda opcija būtiski paplašina psiholoģiskās palīdzības un atbalsta saņemšanas iespējas. Pašlaik ar uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties ne tikai zvanot vai rakstot e-pastu, bet arī sazinoties ar konsultantu tiešsaistes veidā VBTAI mājaslapā. Šāda opcija darbojas darba dienās no plkst.12 līdz 20 - tā ir anonīma un pieejama visiem bez maksas.


Iespēja izvēlēties vajadzībām visatbilstošāko komunikācijas veidu

VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja norādīja, ka aizvien biežāk tiek izmantota tieši tiešsaistes vide, jo nereti rakstot ir vieglāk izteikt savas domas un emocijas, kā arī meklēt iespējamos risinājumus un lūgt palīdzību. Brīžos, kad negatīvo emociju, trauksmes vai stresa ir pārlieku daudz, meklēt palīdzību var būt patiešām grūti, atzīst departamenta direktore. Īpaši sarežģīti lūgt atbalstu var būt tiem bērniem, kuri jūt kaunu, bailes, nedrošību, kā arī citas spēcīgas emocijas - šādos gadījumos arī telefonsaruna var šķist pārlieku apgrūtinoša vai biedējoša, savukārt rakstot e-pastu, atbilde jāgaida ilgāku laiku, skaidroja Vēja.

Lai būtu iespējams sniegt psiholoģisku atbalstu visiem tiem bērniem, kuriem ir nepieciešama palīdzība, saziņai būs vairākas iespējas - katram bērnam būs iespēja izvēlēties viņa vajadzībām visatbilstošāko komunikācijas veidu, uzsver departaments.

Lietotāju raksti