Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

Vai pēc reformas jāmaina adrese?

Apes pilsēta. Foto: no aluksniesiem.lv arhīva/ Attēlam ilustratīva nozīme

Bijušā Apes novada iedzīvoju jautā, kas pēc teritoriālās reformas jādara ar īpašumu adresēm. “Apes novads vairs neeksistē, esam zem Smiltenes novada. Vai man sava jaunā adrese kur jāreģistrē? Jāmaina zemesgrāmata?” vaicā kāda iedzīvotāja.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Valsts zemes dienesta sabiedrisko attiecību speciālists Hardijs Lāns skaidro, ka visas izmaiņas Valsts adrešu reģistrā un Kadastra informācijas sistēmā notika bez personas iesaistes. “Iedzīvotājiem saistībā ar izmaiņām adreses pierakstā nav jāmaina ar nekustamo īpašumu saistītie dokumenti — zemesgrāmatas apliecība, robežplāns, kadastrālās uzmērīšanas lieta u.c. dokumenti. Arī citos dokumentos adresi var mainīt tad, kad būs kāds cits iemesls konkrēto dokumentu mainīt, piemēram, ja tam beidzas derīguma termiņš. Tāpat nav jāmaina adrešu plāksnītes pie mājām, jo tajās netiek norādīta administratīvā teritorija,” skaidro H.Lāns.

Ja pēc administratīvi teritoriālās reformas ieviešanas mainās uzņēmuma juridiskās adreses pieraksts, uzņēmumam nav jāveic adreses pārreģistrācija, jo atbildīgās institūcijas to izdarīs automātiski, bez īpaša klienta iesnieguma. “Jaunizveidoto novadu iedzīvotājiem, kuriem adreses pierakstā mainījies novada nosaukums, svarīgi norādīt pareizu novada nosaukumu, rakstot savu adresi pie dažādu pasūtījumu saņemšanas, tostarp interneta veikalu profilos,” atgādina H.Lāns.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.