Alūksnes rajonā 2.klases skolēna māte ieradās izglītības iestādē un publiski, ar siksnu iesitot apmēram piecas reizes, pārmācīja dēla pāridarītāju – 5.klases skolēnu – viņa klasesbiedru un divu skolotāju klātbūtnē.
Alūksnes rajonā 2.klases skolēna māte ieradās izglītības iestādē un publiski, ar siksnu iesitot apmēram piecas reizes, pārmācīja dēla pāridarītāju – 5.klases skolēnu – viņa klasesbiedru un divu skolotāju klātbūtnē.
Alūksnes rajona policijas pārvaldes nepilngadīgo lietu inspekcijas inspektore Līga Medne apstiprina, ka par notikušo sūdzējušies gan skolas pedagogi, gan abu zēnu vecāki.
“Ceturtdien abiem zēniem veiks tiesu medicīnisko ekspertīzi, lai noteiktu nodarīto miesas bojājumu smaguma pakāpi. Tad arī policijā lemsim par tālāko rīcību,” saka L.Medne.
Siksnu ienes, paslēptu somā
Skolas direktore pauž, ka šis ir nebijis gadījums skolā. 2.klases skolēna māte – 1972.gadā dzimusi sieviete – bija sašutusi, ka 5.klases skolēns fiziski iespaidojis viņas dēlu. Māte vispirms gājusi meklēt direktori, to nesastapdama, apvaicājusies kādai skolotājai, kur var satikt dēla pāridarītāju un devusies pie viņa uz klasi.
“Viņa jau neienāca skolā ar pīcku rokā. Siksna atradās mazajā somiņā. Sievietes rīcība bija pēkšņa un nesaprotama. Skolotāji, to redzot, kliedza, lai viņa izbeidz, centās apturēt sievieti. Uzskatu, ka māte ar šādu rīcību neko nepanāks. Ja mājās bērnus audzina ar metodi – skaldi un valdi, tad tas nenozīmē, ka tāpat jārīkojas skolā,” saka direktore.
Māte savu rīcību pamatojusi, ka neredz, kā citādi var aizstāvēt dēlu, kam jau vairākkārt skolā darīts pāri. Turklāt 5.klases skolēns, kam vairākkārt skolā aizrādīts par jaunāko klašu skolēnu aizskaršanu, uz to nav reaģējis. Savukārt direktore pauda viedokli, ka mātes uzvedība nav attaisnojama un nav adekvāta 5.klases skolēna nodarījumam. Zēns bija iespēris šīs sievietes dēlam – 2.klases skolēnam.
Kriminālietas, visticamāk, nebūs
Alūksnes rajona prokuratūras virsprokurors Vilnis Sliņķis pauž, ka šajā gadījumā abiem zēniem, kā uzskata vecāki, ir nodarīti viegli miesas bojājumi. Līdz ar to, visticamāk, policijā atteiksies ierosināt krimināllietu. Prokurors pauda, ka šis gadījums ir tāds, kad reaģēt var vienīgi uz tiesā iesniegtu privātsūdzību. Turklāt šajā gadījumā šādu sūdzību var iesniegt gan viena, gan otra zēna vecāki. “Te nav krimināli sodāmas pieauguša cilvēka vardarbības pret nepilngadīgo, jo saskaņā ar likumu cietušajam jābūt mantiski vai radnieciski atkarīgam no iespējamās vainīgās personas,” saka V.Sliņķis.
Gadījumu pārrunās visās skolās
Alūksnes rajona Izglītības pārvaldes darbiniece, kas atbild par bērnu tiesību aizstāvību, Gunta Kupča saka, ka “viennozīmīgi skolai ir jāgarantē, ka nevienu bērnu neviens nevar aizskart”. G.Kupča pauž, ka nevar pārmest bezdarbību divām skolotājām, kas bija klāt šajā situācijā, jo viena skolotāja tobrīd traumas dēļ nav varējusi ātri pārskriet pāri visai klasei līdz saniknotajai mātei, bet otra skolotāja stāvēja pie durvīm un šokā sāka kliegt, pēc tam piesteidzās, mēģinot satvert siksnu, savaldīt māti, lai neļautu sist bērnu. Tikmēr zēnam jau bija iesistas apmēram piecas reizes ar siksnu.
G.Kupča pauž, ka šo gadījumu tuvākajā laikā pārrunās ar visu rajonu skolu vadītājiem, kā arī ar bāriņtiesu un pagasttiesu speciālistiem. Arī skolā, kur risinājies notikums, vispusīgi izanalizēs gadījumu, skaidros, kā risināt problēmas, ka bērni dara cits citam pāri. “Ir jāuzklausa visi viedokļi un situācija jāizvērtē vispusīgi,” saka G.Kupča, paužot, ka nav nemaz tik viegli viennozīmīgi noteikt, kas šajā situācijā ir cietušais un kas – vainīgais.
“Vardarbība pret bērnu – šāda metode izglītības iestādē nav pieļaujama. Ir jāgarantē bērniem, viņu vecākiem, ka nekas tāds nenotiks. Taču šajā gadījumā māti vadīja vēlme aizstāvēt savu bērnu. Viņa to darīja, kā mācēja. Viņa tā arī pamatoja. Ja neviens cits ar šo situāciju nevar tikt galā, viņa pati grib aprunāties ar dēla pāridarītāju. Neviens nezināja, ko viņa grib darīt,” piebilst G.Kupča, uzsvērdama, ka sabiedrība šo gadījumu redz kā skandālu, taču tajā ir iesaistīti cilvēki. Katram no tiem ir rīcības motīvi un skaidrojumi.