Sievietei kosmētika ir ikdienas nepieciešamība. Tā paaugstina pašapziņu, jo ļauj slēpt trūkumus.
Sievietei kosmētika ir ikdienas nepieciešamība. Tā paaugstina pašapziņu, jo ļauj slēpt trūkumus. Vai sievietes prot lietot kosmētiku un kad tā ir nevietā, jautājām ekspertiem.
Kosmetoloģe Ieva Augstkalne:
“Bez kosmētikas iztikt nevar, jo normālas ādas tips ir bērniem un sievietēm līdz 28 gadu vecumam. Tāpēc ir svarīgi lietot vajadzīgo grimu. Nav jākaunas doties pie kosmetologa, lai noskaidrotu savu ādas tipu un konsultētos, kādi toņi ir piemēroti, jo nav krāsas, kas sievietei nepiestāv.
Jāklāj uz veselas ādas
No kāda vecuma sākt lietot kosmētiku, ir atkarīgs no ādas tipa. Pubertātes vecumā jauniešiem ir pinnes, ko vajag ārstēt. Ja to nedara, rētas var saglabāties visu mūžu. Dekoratīvais grims jaunietēm ieteicams no 16 gadu vecuma. Tīne ar tonālā krēma kārtu uz sejas, zem kuras ir pumpas, izskatās briesmīgi, jo efekts ir pārvērties par defektu. Lai lietotu kosmētiku, ādai ir jābūt tīrai un veselai. Jaunas sievietes var krāsoties spilgti un dažādi, ņemot vērā apstākļus. Vecākām kundzēm ir jāizvairās no pārmērīgas meikapa lietošanas, jo tas izceļ grumbas.
Tīnes grib būt vecākas
Domāju, ka mūsdienu sievietes prot variēt kosmētikas līdzekļus un dara to gaumīgi. Arī izvēles iespējas ir plašas. Visām nav jāstaigā ar melnām skropstām, melnām uzacīm un sarkanām lūpām kā agrāk. Melno krāsu pārsvarā izvēlas tīnes, lai izskatītos vecākas. Sievietes priekšroku dod pelēkiem, brūniem, ziliem, zaļiem un brūni melniem toņiem.
Krāsojas, lai patiktu vīriešiem
Ieteiktu kosmētikas somiņā vienmēr nēsāt līdzi kompakto pūderkrēmu, jo katra neprot uzklāt tonālo krēmu. Klasisko acu ēnu vietā var lietot krēmveida ēnas, kas ir ērtas ikdienā un saglabājas līdz dienas beigām. Lūpu krāsas, acu zīmuļa un tušas toņa izvēle ir katras pašas ziņā. Populārs ir permanentais grims, kas nav lēts, bet noder sievietēm, kam nav laika ikdienā krāsoties vai arī darba apstākļi to ierobežo.
Sievietes krāsojas, lai patiktu vīriešiem! Pazīstu dāmas, kas mājās to dara krāšņāk, nekā izejot sabiedrībā. Kosmētiku vajadzētu lietot tā, lai rezultāts patīk gan pašām, gan apkārtējiem.
Firmas “Melnupe-ZA” direktors Agris Svars:
“Kosmētika sievietēm ir nepieciešama kā svaigs gaiss! Viņām tā ir tas pats, kas vīrietim auto – pašapliecināšanās.
Kosmētiku lieto gaumīgi
Jāatzīst, ka vairums sieviešu to lieto gaumīgi, lai arī ir gadījumi, kad galvu nākas griezt uz otru pusi, jo liels daudzums grima ikdienā neliecina par labu gaumi. Uzskatu, ka spilgtāka var būt vakara kosmētika.
Pārejas vecums ir laiks, kad jaunietes sāk lietot meikapu. Tas ir pieļaujams, bet – ar mēru. Nav patīkami redzēt, ka divpadsmitgadīgai meitenei ir tik daudz dekoratīvās kosmētikas, ka viņa izskatās pēc divdesmitgadnieces. Manuprāt, skolniecēm ikdienā tā ir lieka. Pusaudzēm piemēroti ārstnieciskie līdzekļi.
Izvēle ir plaša
Sieviete savā mūžā apēdot apmēram 25 kilogramus lūpu krāsas. 24 stundas diennaktī nevajadzētu uz sejas turēt grimu, jo kaut kad ādai ir jāatpūšas. Izvēle ir lielāka, tāpēc tagad nav grūti uzzināt piemērotāko kosmētikas līdzekli. Pirms 10 gadiem gandrīz visām bija vienādu toņu meikaps. Es augstu vērtēju sievietes, kas prot saskaņot kosmētiku ar apģērbu.
Lai trāpītu, jāizpilda “mājas darbs”
Uzdāvināt mīļotajai kosmētikas līdzekļus ir grūti, jo piedāvājums ir liels. To var veiksmīgi izdarīt, ja ir “sagatavots mājas darbs” – izzināta situācija un ievākta informācija. Sievietēm gribētu vēlēt izvēlēties kosmētiku ne tikai pēc cenas, bet arī pēc kvalitātes. Diemžēl ne vienmēr tas ir iespējams.”