Atliek vien minēt, vai tik dīvainas ziemas kā šogad sagaida mūs arī turpmāk, kad sniegs un sals regulāri mijas ar šķīdoni, bet visam pa vidu uz ceļiem – sāls.
Atliek vien minēt, vai tik dīvainas ziemas kā šogad sagaida mūs arī turpmāk, kad sniegs un sals regulāri mijas ar šķīdoni, bet visam pa vidu uz ceļiem – sāls.
Domājot, ka reiz šai ziemas mistērijai pienāks gals, autovadītāji jau tagad var sākt apcerēt pavasarī veicamos mašīnas pārraudzības darbus. Protams, tie atšķirsies atkarībā no tā, kurai braucēju kategorijai katrs auto īpašnieks pieder – ikdienas lietotājs ar vismaz 50 kilometru noskrējienu, tāds, kas ziemā brauc, bet maz, vai tie, kas sniega periodā nebrauc vispār.
Kārtīgi nomazgā
Ja transportlīdzeklis vairāk vai mazāk dabūjis “baudīt” sniega un sāls maisījumu, tuvojoties pavasarim, to īpašniekiem iesaka kārtīgu mazgāšanu. Šis darbs šoreiz attiecināms ne tikai uz virsbūvi, bet arī motora nodalījumu un mašīnas apakšu ar mērķi atbrīvot visas metāla virsmas, ko nesedz krāsa, no sāls nogulsnēm.
Pēc tam svarīgi konstatēt radušos krāsas bojājumus vai izdrupumus, ko obligāti jānovērš. Paša spēkiem to var veikt ar dažādiem vasku saturošiem līdzekļiem. Ja bojājums dziļāks, līdz metālam, jālieto pretrūsas vai līdzīgi konservējoši materiāli.
Tāpat nenāktu par ļaunu atjaunot auto krāsas vaska aizsargslāni.
Veic inspekcijas
Pēc tīrīšanas daudzi veic automobiļa ritošās daļas inspekciju, lai noskaidrotu, vai nav kļuvusi vaļīga kāda bukse, izdilis stūres vai šarnīra “ābols”. Ziemai beidzoties, autovadītājiem iesaka pārbaudīt visas aizsarggumijas – amortizatora, pusass, stūres – vai tās nav ledus gabalu sabojātas vai saplēstas. Šī paša iemesla dēļ uzmanīgi jāaplūko arī miglas lukturu un numura apgaismes savienojumu kontaktvietas.
Ja mašīna tikusi intensīvi ekspluatēta visu ziemu, turklāt naktīs atradusies zem klajas debess, iesaka servisa apmeklējumu. Tā laikā iztīrīs automobiļa salonu, tepiķus, bet galvenais – izžāvēs. Pastāvīgs mitrums salonā, kas naktīs sasalst, radot šķietamību, ka tā nav, ir pirmais priekšnoteikums regulāri aizsvīdušiem logiem. Dažādas salvetes vai aerosoli te palīdzēs īslaicīgi. Tikai novēršot problēmu, var panākt vēlamo.
Mašīnu īpašniekiem, kuri ziemā nebrauc, ir jādomā par akumulatoru. Moderno tehnoloģiju akumulatori necieš, ja ir aizmirsti. Var gadīties, ka, pusgadu nedarbināts, pavasarī izrādās jau miris.
Domā par riepām
Lai gan līdz maijam vēl laiks, apdomīgākie jau tagad spriež par vasaras riepām. Šīgada sortimentā nekādi īpaši jaunumi plānoti netiek. Drīzāk tādi gaidāmi rudenī. Tie, kam jābrauc daudz, parasti izvēlas divus riepu komplektus – vienu vasarai, otru – ziemai. Tie, kas brauc maz, bet regulāri, izvēlas vissezonas riepas.
Maijā, liekot vasaras guļā “zieminieces”, riepas pēc mazgāšanas jāpārklāj ar silikona kārtiņu. Šim nolūkam izmantojami aerosoli, pastas un krēmi. Sliktākajā gadījumā var izlīdzēties ar aerosolu, kas paredzēts durvju gumiju elastībai. Procedūra nepieciešama, lai atbrīvotos no sāls paliekām, kā arī neļautu vasarā iztvaikot ogleklim.