Atšķirībā no vairuma autoīpašnieku, kas par ziemu atceras, kad pagalmā jau griežas pirmās sniega pārslas, tirgotāji par ziemas riepām visdažādākajiem tērauda kumeļiem rūpējas jau laikus.
Atšķirībā no vairuma autoīpašnieku, kas par ziemu atceras, kad pagalmā jau griežas pirmās sniega pārslas, tirgotāji par ziemas riepām visdažādākajiem tērauda kumeļiem rūpējas jau laikus.
Nopietnas firmas, kas garantē tirgoto produktu kvalitāti, pašlaik izdara pasūtījumu jau nākamajai ziemai, savukārt 2002.gada vasaras riepas jau ir pasūtītas.
Viss ziemu riepu piedāvājums ir līdzīgs kārtainam pīrāgam. Putukrējuma virskārtā atrodas “Michelin”, “Bridgestone”, “Nokian”, “Gislaved”. Tuvu virskārtai izvēle kļūst plašāka, turklāt atkarīga no pārdevēja piedāvātā sortimenta un ieteikumiem – “Kleber”, “Firestone”, “Continental”, “Good Year”, “Uniroyal”, “Dunlop”, “Senperit”. Parasti lielajiem riepu ražotājiem ir arī kāda mazāk pazīstama un ne tik populāra tirdzniecības zīme, ar kuru ražo lētākas un ne tik izcilas ziemas un “M+S” riepas.
Lielie riepu ražotāji piedāvā riepas no postsociālisma valstīs uzbūvētajām rūpnīcām “Barum” un “Stomil”. Pēdējos gados visā Eiropā plašu popularitāti iekarojušas nedārgās korejiešu ražojuma “Marshal/Kumho” un “Hankook” riepas, kuru cenas ir zemākas nekā to iespējas.
Viduseiropā ir populāras M+S jeb vissezonas riepas ar noapaļotu sānu malu un līdzīgu lietus riepai V veida protektoru, tās ir “Marshal KW 15 GPS”, “Nokian NRV”, “Bridgestone LM 18”.
Tikai nedaudzas firmas ražo patiešām ziemas bezradžu (frikcijas) riepas, kas piemērotas Skandināvijas vai Ziemeļeiropas apstākļiem, piemēram, “Nokian Q”, “Bridgestone MZ 02”, “LM 22”, “Michelin Maxi Ice”, “Alpin”. Tām var pieskaitīt arī īpaši konstruētas radžotās riepas, piemēram, “Gislaved NF2”, “NF 3”, “Nokian H1”, “H2”, “H10”. Lielākā daļa vidējā segmenta radžojamās riepas ir unificētas, vissezonas protektoru aprīkojot ar radžu ligzdām, piemēram, “Marshal 749P”.
Svarīgi ir izvēlēties riepas atbilstoši ceļa apstākļiem. Ja paredzams, ka pārsvarā nāksies braukt pa grants seguma slikti tīrītiem lauku ceļiem, vispareizāk būtu iegādāties rupja protektora riepas ar radzēm. Ja puse no jūsu ikdienas maršrutiem būs pa lauku ceļiem, bet otra puse – pa šoseju, jādomā par bezradžu ziemas riepām ar izteiktu sānu malu. Ja brauksiet pārsvarā pa šoseju vai pilsētā, vispiemērotākās būs bezradžu ziemas riepas atbilstoši maciņa iespējām.
Cik tad ir jābūt naudas makā, lai sāktu domāt par ziemas “pakavu” uzlikšanu? Ja ielūkojamies viena no lielākajiem riepu eksportētājiem Latvijā sortimentā, piemēram, “Marshal” 749 un 7401 protektora riepas tiek piedāvātas par 17,90 līdz 35 latiem.
Latvijā plaši pārstāvētas arī restaurētās ziemas riepas no visdažādākajām valstīm un ražotājiem. To lielo pieprasījumu, tātad arī piedāvājumu nosaka vidusmēra pircēja finansiālās iespējas. Vienas restaurētas riepas cena svārstās robežās no 10 līdz 20 latiem. Jārēķinās, ka riepas karkass un atjaunotais protektors ir divas dažādas sastāvdaļas. Tieši tāpēc atjaunota riepa nekad nevarēs līdzināties jaunai. Cenas ziņā atzītas restaurācijas firmas riepas var arī neatšķirties no jauna, bet nedārga firmas ražojuma.
Protams, izcilākais sniegums sagaidāms no dārgā segmenta riepām. “Gardēžiem” šogad sagatavotas “Michelin” ziemas riepas ar “Alpin” un “Maxi Ice” protektoriem, “Nokian” – H2, CS, C2 un Q protektori visos izmēros, bet “Bridgestone” – SW 50, LM 18 un LM 22.