Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

"Colliers": Covid-19 ietekmi uz biroju tirgu varēs novērtēt rudenī

Covid-19 pandēmijas radīto pārmaiņu ietekmi uz biroju tirgu varēs novērtēt rudenī, piektdien "Luminor Bank" rīkotajā diskusijā "Mājokļu tirgus: cenas, piedāvājumi, tendences" sacīja nekustamo īpašumu konsultāciju kompānijas "Colliers International" vadītājs Latvijā Deniss Kairāns. 

"Biroju tirgū visā pasaulē notiek revolūcija, jo puse pasaules patlaban strādā no mājām. Kas notiks tad, kad biroju darbinieki atgriezīsies birojos, pagaidām nav iespējams droši prognozēt. Vai darba telpa izskatīsies savādāk? Vai visi darba devēji turpinās uzskatīt, ka katram darbiniekam piecas dienas nedēļā astoņas stundas jāpavada birojā? To redzēsim rudenī," sacīja Kairāns. 

Viņš norādīja, ka "Colliers International" starptautiski veikts pētījums parādīja - tie darbinieki, kuri fokusējas uz individuālo darbu, efektīvāk var strādāt no mājām. Tomēr aptaujātie arī norādījuši, ka svarīga ir klātienes komunikācija ar kolēģiem, ko virtuālās platformas nespēj pilnvērtīgi nodrošināt. Tāpat svarīga ir piederības sajūta uzņēmumam, ko nevar nodrošināt attālināti. 

"Savukārt tirdzniecības platību segmentā patlaban notiek aktīvs dialogs starp nomniekiem un telpu īpašniekiem, brīžiem šis dialogs ir ļoti emocionāls un skaļš. Jau redzam, ka vairāki veikali un kinoteātris paziņojuši par darbības pārtraukšanu, acīmredzot, nespējot vienoties ar iznomātāju. Patlaban nav skaidrs, kas aizpildīs šīs brīvās platības," stāstīja Kairāns. 

Viņš pauda arī viedokli, ka valstij kaut kādā veidā būtu jāpalīdz risināt šīs nomnieku un telpu īpašnieku attiecības.

"Vienlaikus redzam, ka ir tirdzniecības koncepti, kas šo situāciju veiksmīgi izmanto un būtiski kāpina apgrozījumu. Piemēram, e-komercijas attīstība - ir uzņēmumi, kuri iepriekš piecu gadu laikā nav spējuši izveidot savu interneta veikalu, bet tagad to spēj izdarīt nedēļas laikā," piebilda Kairāns. 

Koronavīruss