Latvijas Republikas sākumskolas skolotāju konferencē “Pamatskolas jaunāko klašu skolēnu sasniegumu atspoguļošana dokumentācijā.
Latvijas Republikas sākumskolas skolotāju konferencē “Pamatskolas jaunāko klašu skolēnu sasniegumu atspoguļošana dokumentācijā. Pedagoģiskais eksperiments un jaunās ieceres 2001./ 2002. mācību gadā” pieņemta rezolūcija.
“Konferences dalībnieki atbalstīja bezatzīmju sistēmas ieviešanu sākumskolā. Bet tas nenozīmē, ka nebūs vērtējuma. Skolēnu zināšanas nevērtēs ar atzīmēm,” stāsta Alūksnes rajona sākumskolas skolotāju metodiskās apvienības vadītāja Velta Vaska.
Latvijas izglītības sistēma ir izvēlējusies humāno paradigmu. “Humānās pedagoģijas pamatticība ir, ka bērni pēc dabas ir zinātkāri, ar dedzīgu vēlmi pētīt un atklāt pasauli un mācības viņiem padodas tad, kad viņi ir laimīgi, aktīvi un ieinteresēti tajā, ko dara. Viņi mācās sliktāk vai vispār nemācas, kad viņiem ir bailes, piemēram, par sliktām atzīmēm un pārmetumiem. Šajā kontekstā vērtēšana ir mācīšanās un iespēju apzināšanās līdzeklis. Skolēnu vērtē ne tikai pēc rezultātiem, bet arī pēc darbības procesa,” uzsver
V. Vaska.
Rezolūcijā ir izteikti aicinājumi Izglītības un zinātnes ministrijai, Izglītības satura un eksamināciju centram, pedagoģiskajām augstskolām, Izglītības pārvaldēm, skolu administrācijām, sākumskolu skolotājiem, vecākiem, sabiedrībai un masu medijiem, kas veicinās bezatzīmju sistēmas ieviešanu sākumskolās. “Vērtēšana skolēnam sniedz informāciju, rosina uzlabot un pilnveidot mācību sasniegumus, uzņemoties atbildību par mācību rezultātiem. Vecāki ir aicināti iesaistīties dialogā ar skolu, lai vairotu savstarpēju uzticību un veicinātu katra bērna izaugsmi un attīstības dinamiku,” saka V. Vaska.