Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+0° C, vējš 2.76 m/s, D-DA vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Tirgotāji: Iedzīvotāji Jāņu galdam iegādā vairāk augļus un dārzeņus

 Šogad Jāņu galdam iedzīvotāji vairāk iegādā augļus un dārzeņus nekā
iepriekšējos gados, taču neizpaliek pieprasījums arī gaļai, alum un
sieram, aģentūrai LETA pastāstīja Latvijas mazumtirgotāji.

“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule norādīja,
ka “Maxima” veikalos šogad lielāko pieprasījumu tādiem Jāņu raksturīgiem
ēdieniem un dzērieniem kā šašlikam, sieram un alum. Piemēram, “Meistara
markas” šašlika pieprasījums pieaudzis par 7%, salīdzinot ar identisku
periodu pērn. Arī sieru cilvēki labprāt jau izvēlas svētkiem raksturīgo –
“Top 10” pirktāko sieru sarakstā trīs ir “Līgo” un “Jāņu” sieri, ko
izsenis ražo “Jaunpils pienotava” un “Rankas piens”.

Augļu pieprasījums pirmssvētku nedēļā pieaudzis par 16%, dārzeņu –
par 8%. Ievērojami audzis arī svaigas gaļas pieprasījums – par 17%,
salīdzinot ar identisku periodu 2019.gadā.

Pēc Dupates-Ugules sacītā, no vieglajiem alkoholiskajiem dzērieniem
lielākais pieprasījums ir sidram – tā patēriņš audzis par 35%, bet alus
iekļuvis “top” pirktāko produktu sarakstā, pirmās vietas atstājot
augļiem, dārzeņiem un piena produktiem.

“Mego” valdes loceklis Igors Šihmans atzīmēja, ka, salīdzinot ar
2019.gadu, šogad alus pārdošanas apjomi ir mazāki. Tas ir ļoti atkarīgs
no laika apstākļiem – pagājušajā gadā šis laika posms bija karstāks,
tādēļ alu pirka vairāk. Pašlaik pārdošanas apjomi ir par 20% zemāki nekā
pērn, taču, iespējams, uz svētku laiku situācija izlīdzināsies.

Viņš stāstīja, ka pirms svētkiem pieprasījums pēc siera ir pieaudzis
par 3% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Vispieprasītākie ir
fermentētie sieri (“Masdam”, “Holandes”, “Krievijas”), svaigie
(“Mocarella”) un kausētais siers “Dzintars”.

Savukārt gaļas produktu, dārzeņu un augļu pārdošanas apjomi
salīdzinājumā ar 2019.gadu ir palielinājušies par 7%. Tas varētu būt
skaidrojams ar to, ka cilvēki joprojām ir uzmanīgi un neapmeklē
restorānus un kafejnīcas, strādā no mājām, kā arī svētkus svinēs mājās,
tādēļ maltītes nepieciešams gatavot pašiem.

“Citro” pārvaldnieka “Latvian Retail Management” komercdirektors
Edijs Bergmanis stāstīja, ka šogad līdz ar pārcelto darba dienu Līgo
svētku brīvdienas sanāk daudz garākās nekā iepriekšējā gadā, līdz ar to
patlaban var novērot pieprasījuma pieaugumu. Iedzīvotāji svētkiem
gatavojas laikus – veic lielākus pirkumus un kopumā viena pirkuma
kopējais apjoms pieaug. 

Pēc Bergmaņa stāstītā, jūnija sākumā pieprasījums pēc siera un siera
izstrādājumiem audzis par 21%, pircēju iecienītākie ir “Holandes”,
“Krievijas” siers un siers ar dažādām garšām, kā arī tradicionālais
“Jāņu siers” ar ķimenēm. Tāpat audzis pieprasījums pēc mazo alus
darītavu produktiem – par 11%.

“Esam sagatavojušies, ka uz Līgo svētkiem būs vērojams vēl straujāks
pieprasījuma pieaugums pēc alus, tāpēc varam būt droši, ka alus pietiks
visiem un visām gaumēm. Siltajās dienās novērots arī rekordliels
pieprasījuma pieaugums pēc saldējuma – par 64%, salīdzinot ar mēnesi
iepriekš,” viņš atklāja.

Bergmanis atzīmēja, ka līdz ar siltā laika iestāšanos pakāpeniski
vērojama pieprasījuma pieauguma tendence pēc dažāda veida augļiem,
dārzeņiem un zaļumiem. Maijā pieprasījums pieauga par 33%, salīdzinot ar
to pašu laika periodu pērn, arī jūnija pirmajās nedēļas pieprasījumam
ir vērojama augoša tendence. 

Tāpat pircēji iecienījuši arī “Citro” piedāvātos privātās preču zīmes
pašu ražotos produktus – dažāda veida gatavie salāti, uzkodas, šašlika
gaļa cepšanai, konditorejas izstrādājumi un citi produkti. 

“Gatavojoties svētku laikam, paredzam, ka Līgo svētku dienās pārdoto
gatavo salātu un cepamās gaļas apjoms varētu būt līdzvērtīgs visa
iepriekšējā mēneša kopējiem pašražotās produkcijas pārdošanas rādītājiem
-, maijā kopumā tika pārdota vairāk nekā viena tonna dažāda veida
salātu un 2,5 tonnas sašlika cepam gaļas,” atklāja Bergmanis.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri