Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Zied ceriņi, ar baltajām svecēm lepojas kastaņas…

Sveiciens šī jūnija sākumā un 2019./2020. mācību gada noslēgumā! Pēdējās maija dienās 7. – 11. klašu audzēkņi saņēma savus mācību vērtējumus, paldies par labajiem mācību vērtējumiem. Ievērojot drošības noteikumus par pulcēšanos, uzaicinājām uz foto sesiju un pateicības vārdiem audzēkņus, kuru mācību sasniegumi ir 8 balles un augstāk. Tikāmies pa klašu grupām ar visiem 9. klašu audzēkņiem, lai novadītu klases stundu. Mums ir ļoti žēl par nenotikušo Ģimeņu vakaru, bet visus skaistos, radošos 9. klašu audzēkņu darinātos darbus var aplūkot skolas mājas lapā internetā. Vēlreiz ar devītajiem tiksimies, lai izsniegtu apliecības par pamatizglītības apguvi, protams, ievērojot visus noteiktos drošības pasākumus. Šogad ģimnāzijas Goda sienā ierakstīti 12. klašu absolventu vārdi – Laura Sabīne Taurmane, Armīns Rēdelis, Amanda Grende, Kristīne Krastiņa, Nadīna Tarnovska.
Esam ļoti nopietni un daudz strādājuši, lai šis mācību gads veiksmīgi noslēgtos. Arī mācību gada pēdējā pedagoģiskajā sēdē vērtējām padarīto un ieskicējām idejas turpmākajam darbam. Lai realizētu turpmāk iecerēto, jāizvērtē arī iepriekš paveiktais.
Mums ļoti interesēja gan audzēkņu, gan viņu vecāku pārdomas par attālināto mācību procesu, tādēļ veidojām savu aptauju.
Priecājamies par visām aptaujas atbildēm. Skolēni atbildējuši, ka ir jutušies citādāk nekā parasti, ka pietrūkst skolas ikdienas, ka ir arī bijis grūti sevi motivēt, pietrūcis arī skolotāja klātienes skaidrojumu. Vairāki jaunieši atzinuši, ka žēl par nenotikušo pasākumu un ekskursiju. Pārsvarā skolēni ir snieguši pozitīvas atbildes, atsaucīgus vārdus skolotājiem, bet ir daži audzēkņi, kuri atzinās, ka attālinātās mācības sagādāja grūtības, jutās slikti, trūka klasesbiedru. Aptaujās par mācību priekšmetu apguvi vērojams līdzsvars, jo nosaukti visi mācību priekšmeti, kas sagādājuši grūtības, un nosaukti atkal visi mācību priekšmeti, kuri ieinteresējuši pildīt uzdoto.
Daudzi skolēni uzsvēra IT izmantošanu attālinātajās mācībās – konferences, videomateriālus, tāpat arī vērotās TV pārraides, visvairāk sportā, matemātikā, vēsturē, ķīmijā, angļu valodā, latviešu valodā, patika spriedumi par TV stundām.
Skolēni atzinuši, ka izmantojuši tiešsaistē pieejamos resursus vairāk nekā pirms izsludinātās ārkārtējās situācijas – “Wikipedia”, “Uzdevumi.lv”, “Google”, “Maconis.zvaigzne.lv”, “Soma.lv”, “Guizizz.com”, “Letonika.lv”, “Kahoot.com”, “YouTube”, “Fizmix”, daži gan uzsver, ka tas bija tikpat daudz kā pirms izsludinātās ārkārtējās situācijas.
Mums, pedagogiem, nozīmīgi bija saņemt atbildes par mācību procesa uzlabošanu, par ieteikumiem. Ir audzēkņu atbildes, ka nav nepieciešami uzlabojumi, ka apmierināja mācību process. Tomēr vairāk uzmundrināja ieteikumi par stundām tiešsaistē, par videokonferencēm, par praktiskiem uzdevumiem dabā, par radošiem uzdevumiem, jāpārskata arī uzdoto darbu apjomi.
Vecāki raksturoja savu bērnu sajūtas, piedaloties attālinātajā mācību procesā. Šeit atbildes ļoti dažādas – vieniem tas radījis stresu, satraukumu, nomāktību, uzsvērts arī, ka šāds mācību process ilgākā laika posmā ir apgrūtinošs, prasa lielu psiholoģisko noturību un gribasspēku.
Vienā no vecāku atbildēm teikts: “Interesanti. Satraukums un miers vienlaicīgi. Satraukums, jo bērns ir pusaudžu vecumā un nespēj pats vadīt savu mācīšanos, bet es ne vienmēr varu būt blakus darbu dēļ. Miers, jo nav tik lielas steigas un skriešanas kā ikdienā.”
Par traucējumiem attālinātajā mācību procesā nosaukts gan IT trūkums, jo ģimenē vairāki bērni, par programmu trūkumu, gan laika sadalījumu un režīmu, gan nevēlēšanos nopietni mācīties, gan “dzīvā kontakta” trūkums ar pedagogiem, bet bija daudz atbilžu, ka nekas netraucēja.
Vecāki snieguši atbildes arī par palīdzību izprast skolas uzdevumus. Lielākoties atbildēja, ka palīdzība nav bijusi vajadzīga, jo bērni ir patstāvīgi. Taču bija arī atbildes, kuras mums sniedza priekšstatu par nepieciešamo palīdzību atsevišķos mācību priekšmetos, arī par to, ka tās ir bijušas kontroles funkcijas, lai bērni izpilda uzdoto.
Par informācijas apriti un sadarbību ar vecākiem iebildumi bija tikai trim vecākiem, vecāki pateicas par informācijas aprites organizāciju, uzsver, ka tā ir pietiekama.
Prieks par ieteikumiem turpmākajam darbam, par vecāku optimismu, par gandarījumu, ka gan skolēni, gan skolotāji apguvuši dažādas jaunas mācīšanās pieejas.  Paldies! Un vecāku vēlējumu – sākt mācību gadu no 1. septembra un SKOLĀ!
Paldies visiem mūsu lielajā ģimnāzijas saimē – skolēniem, vecākiem, skolotājiem, tehniskajiem darbiniekiem. Mēs darījām savu darbu, lai dzīve neapstājas, lai viss turpinās. Paldies arī pašvaldībai, kura šajā neparastajā laikā uzrauga arī mūsu ģimnāzijas renovācijas darbus, par to, ka tika sarūpētas pārtikas pakas, par to no mūsu vecākiem saņēmām atzinīgus vārdus, paldies Izglītības pārvaldei par regulārām informācijām. Personīgi paldies arī mūsu novada skolu direktorēm, jo neskaidrību gadījumā vienmēr varēja rast atbildes.
Ir sācies saspringtais eksāmenu laiks! Jums, jaunieši, vēlu izturību, būt veseliem, pašpietiekamiem un veiksmīgiem.
Lai jūlija beigās prieks par rezultātiem sildītu visas sirdis!
Uz tikšanos 1. septembrī!
Daina Dubre – Dobre,
ģimnāzijas direktore

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri