Pirmdiena, 8. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+0° C, vējš 2.94 m/s, D-DA vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Projekta “Skolēnu atskaitīšana no skolas: arī viens ir daudz!” trīs gadu darbs

Skolas priekšlaicīga pārtraukšana ir daudzpusīga un sarežģīta problēma,
ko izraisa dažādu notikumu virknējums. Tas ir saistīts ar personiskiem,
sociāliem, ekonomiskiem, izglītojošiem vai ar ģimeni saistītiem
iemesliem. Skolām ir svarīga nozīme, novēršot skolas priekšlaicīgu
pamešanu, bet tās nevar un nedrīkst strādāt atsevišķi. Nepilngadīgo
skolēnu atskaitīšanas skaita samazināšana var palīdzēt jauniešu
integrācijā darba tirgū, kā arī palīdzēt pārvarēt nabadzības ciklu, kas
noved pie pārāk daudzu jauniešu sociālās atstumtības.
Šajā projektā
“Skolēnu atskaitīšana no skolas: arī viens ir daudz!” (“High School Drop
Outs: One is Too Many”) vispārizglītojošās skolas no visas Eiropas
veidoja stratēģiskas partnerattiecības un sadarbojās, lai risinātu šo
problēmu zināšanu līmenī: analizējot problēmu un uzlabojot izglītības
atmosfēru, sociālās aktivitātes, skolēns – skolotājs, skolēns – skola,
skolēnu sabiedrība, skolēnu vecāki, vecāku un skolas attiecības.
Projekta
galvenais mērķis bija atrast jaunas metodes, lai palielinātu motivāciju
un radītu vairāk atbalstošu skolu vidi, lai samazinātu skolēnu
aiziešanu no skolas.
Projekta aktivitātes ietvēra informācijas
apmaiņu, piemēru modeļu apmaiņu un analīzi, salīdzinot tos un pielāgojot
katra partnera darbībai un videi. Mūsu projektu aktivitātes bija
vērstas uz priekšlaicīgas mācību pamešanas mazināšanu, radot apstākļus
veiksmīgām mācībām visiem skolēniem. Skolēniem jājūtas ērti un
atbalstīti, jājūtas piederīgi savai izglītībai un jāiesaistās savas
skolas dzīvē. Tas ir svarīgi gan emocionālajai, gan sociālajai un
izglītības jomai skolēna attīstībā un iestādes vispārējā pārvaldībā.
Veiksmīgas mācīšanās nosacījums skolotājiem – jāpalielina viņu kā
mācīšanās veicinātāju loma. Viņiem ir nepieciešama autonomija, laiks un
vieta inovācijai, komandas darbam, atgriezeniskai saziņai,
pašrefleksijai un novērtēšanai. Skolotājiem ir nepieciešamība paplašināt
profesionālās pilnveides iespējas.
Mēs galvenokārt koncentrējāmies
uz skolēniem ar mazākām iespējām, lai nodrošinātu viņiem trūkstošās
iespējas, kuras līdz šim izglītības sistēmā nav piedāvātas. Tātad mūsu
mērķa grupa bija skolēni, kuri ir pakļauti iespējamajam riskam pamest
skolu. Mēs iekļāvām arī skolēnu vecākus, kuri pakļauti riskam pamest
mācības, un skolotājus, kuriem vajadzēja norādījumus par metodēm, kā
sadarboties ar šādiem skolēniem.
Ilgtermiņā mēs centīsimies izplatīt
projektu visiem saistītajiem cilvēkiem un organizācijām, kas piedalās
skolēnu izglītības un sociālajā dzīvē. Tie ir skolotāji, ģimenes,
vienaudži, citas organizācijas, kas veic tādas pašas darbības, vietējās
skolas katrā partneru skolas teritorijā, vietējās pašvaldības, Eiropas
iestādes, izmantojot Eiropas partnerus, valsts un plašāka mūžizglītības
kopiena, lēmumu pieņēmēji vietējā, reģionālā, valsts un Eiropas līmenī.
Mēs ticam, ka, izmantojot izplatīšanas pasākumus, mūsu projekta
rezultātiem būs ilgtermiņa ietekme uz ekonomiku un sabiedrību. Projekts
ir atspoguļots daudzos vietējos medijos, gan ārpus Latvijas.
 Ar to
var iepazīties vairākās mājaslapās: http://oneistoomany.net/,
https://live.etwinning.net/projects/project/111598,
 ://oneistoomanyaluksne.blogspot.com/

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri